ZARZĄD
Małgorzata Kijak | przewodnicząca zarządu | 607 700 077 | [email protected]
Adrianna Naruk | członkini zarządu | [email protected]
Magdalena Polak | członkini zarządu | [email protected]
BIURO
Marlena Zienkiewicz | biuro | [email protected]
Agnieszka Klima | promocja | [email protected]
Joanna Kijak-Rajca | grafika | [email protected]
Anna Wrona | kadry i finanse | [email protected]
Fundacja Gra w Klasy jest organem prowadzącym Niepubliczną Szkołę Podstawową Mozaika w Białymstoku
Fundacja Gra w Klasy
ul. Mickiewicza 50
15-213 Białystok
KRS 0000669761
NIP 9662110821
REGON 36685592700000
Data rejestracji: 22.03.2017
BNP Paribas | 58 1750 0012 0000 0000 3715 9468
Celem Fundacji jest upowszechnianie edukacji opartej na świadomym uczeniu się, w środowisku wzajemnego szacunku, wolności, z nastawieniem na współpracę i empatyczną komunikację poprzez promowanie, inicjowanie i realizowanie działań na rzecz rozbudzania świadomości społecznej w zakresie edukacji.
Istniejemy od 2017 roku. Fundacja została założona przez cztery mamy, które szukały sposobu jak efektywnie wspierać swoje dzieci w procesie edukacji. Z szalonego pomysłu zrodziła się Fundacja i Szkoła. Korzystając z naszych kompetencjami: pracy na uczelni wyższej, prowadzenia niepublicznego przedszkola, zarządzania organizacjami pozarządowymi oraz pracy w edukacji w różnych zakresach i profilach, powstała dobrze prosperująca placówka, wyróżniająca się nietuzinkowym podejściem do uczniów i uczennic. Po latach nasze działania usystematyzowały się, ale entuzjazm i chęć wpływania w pozytywny sposób na środowisko edukacji pozostał. Wzrosła też potrzeba pracy z nauczycielami i kadrą.
Wartości, które nam przyświecają w pracy w Fundacji i Szkoły to przede wszystkim: radość z nauki, kreatywność, współpraca, relacje i komunikacja, bliskość natury.
Nasze główne działanie do tej pory opierało się na prowadzeniu Niepublicznej Szkoły Podstawowej Mozaika w Białymstoku. W roku 2018 i 2019 organizowałyśmy również Konferencje pod wspólnym hasłem „Szkoła od Nowa”, dedykowane kadrze pedagogicznej oraz rodzicom. Ich celem było zwiększenie świadomości odnośnie zmian w edukacji, które są niezbędne w procesie przeobrażania się współczesnego społeczeństwa oraz poszukiwanie ciekawych i nowatorskich rozwiązań, które można wdrażać na poziomie szkoły i rodziny. Prowadząc placówkę niepubliczną staramy się je wdrażać w praktyce.
Kolejne ważne działania Fundacji to szkolenia organizowane dla nauczycieli i kadry pedagogicznej podwyższające ich kompetencje. Zajmujemy się także wspieraniem rodziców poprzez organizację spotkań i warsztatów. Ostatni nasz projekt to cykl pod hasłem „AKADEMIA DLA RODZICA”, podczas którego specjaliści swoich dziedzin w ciekawy i przystępny sposób mówią o tym, jak można wesprzeć dziecko w rozwoju, a przy tym zadbać również o siebie.
Obecnie najbliższym nam tematem, który eksplorujemy to dobrostan nauczycieli. Zadałyśmy sobie pytanie, jak nauczyciel może zadbać o siebie, by być zmotywowanym do pracy w środowisku pełnym wyzwań jakim niewątpliwie jest edukacja? W związku z tym urodził się pomysł Konferencji Dobrostan Nauczyciela, która odbędzie się we wrześniu 2024 roku. Jest to wydarzenie mające na celu przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu wśród nauczycieli i tym samym podniesienie świadomości i wsparcie ich w zakresie dobrostanu psychicznego, fizycznego oraz zawodowego.
Planujemy kolejne działania w obszarze dobrostanu.
Zapraszamy partnerów, sponsorów oraz wszystkie zainteresowane osoby do współpracy. Napisz do nas, kontakt powyżej.
STATUT Fundacji Gra w Klasy | Fragment
Cele i zakres działalności
§ 4
a) empatycznej komunikacji (NVC- Porozumienie Bez Przemocy),
b) sposobu wychowania dziecka opartego na szacunku oraz akceptacji jego emocji i potrzeb,
c) budowania więzi międzyludzkich (m.in. międzypokoleniowych, międzykulturowych, społecznych) oraz porozumienia społecznego i interpersonalnego,
d) psychologii uczenia się oraz świadomego uczenia się (neurobiologii i naurodydaktyki),
e) alternatywnych nurtów w edukacji (m.in. edukacji demokratycznej, pedagogiki humanistycznej, koncepcji wychowania, które stawiają na pierwszym planie podmiotowość dziecka, jego indywidualne potrzeby i zainteresowania),
f) współpracy zamiast rywalizacji w tym rezygnacji z kar i nagród, nieoceniania,
g) życia współgrającego z naturą w tym zdrowego stylu odżywiania się,
h) globalnego myślenia o życiu na Ziemi i ochronie jej zasobów,
i) idei partycypacji społecznej na różnych płaszczyznach (w tym m.in. organizacji turkusowych, postaw obywatelskich),
j) różnorodności i przeciwdziałania szeroko pojętej dyskryminacji,
k) twórczości i kreatywności dzieci, młodzieży i dorosłych, rozumianej jako podstawa wszechstronnego rozwoju, upowszechniania możliwości ludzkiej kreacji, przekładając ją na różne sfery życia,
l) przełamywania utartych schematów myślenia, które blokują rozwój i postęp człowieka i społeczeństwa,
m) kształcenia ustawicznego czyli edukacji przez całe życie,
n) podnoszenie kwalifikacji / wiedzy osób związanych z Fundacją (w tym: członkiń i członków organu zarządzającego, pracowników i pracownic, wolontariuszy i wolontariuszek).