MOZAIKA | JAK PRACUJEMY
240
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-240,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode_popup_menu_push_text_top,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

JAK PRACUJEMY

023_MG_0779

Mozaika czynna jest w godz. 8:00 – 17:00.

 

W naszej szkole nie mamy dzwonków.

 

 

Każdy poranek rozpoczynamy wspólnym kręgiem, który jest okazją do wymiany myśli, spostrzeżeń, podzielenia się tym, co w nas aktualnie żywe, przedyskutowania planu nadchodzącego dnia lub powrotu do dnia poprzedniego. To nasz wspólny czas na pobycie razem, poznanie się, zbudowanie przyjaznej i pełnej zaufania atmosfery.

 

 

Zajęcia w poszczególnych klasach (w roku 2017/2018 to kl 1 i 2-3) trwają w godz 9:00 – 12:30, z przerwami wg potrzeb dzieci i nauczycieli i wspólną przerwą na drugie śniadanie. Jest to czas realizacji podstawy programowej wg MEN. O 12:30 jemy wspólny obiad , a od 13:00-17:00 mamy czas świetlicowy, w czasie którego jest czas na swobodne zabawy, wyjście na podwórko a także dodatkowe zajęcia zorganizowane:

 

  • zajęcia plastyczne / manualne
  • dodatkowy angielski + wizyty zagranicznych studentów z programu Erasmus
  • hiszpański
  • zajęcia muzyczne

 

Raz w tygodniu mamy zajęcia sportowe na sali gimnastycznej w pobliskiej szkole. Regularnie uczęszczamy na zajęcia FreeStyle Kids. 

Zajęcia ruchowe odbywają się także w ramach spacerów i zabaw w pobliskim Parku Planty.

 

 

Rodzice naszych uczniów czynnie biorą udział w życiu szkolnym dzieląc się swoimi umiejętnościami i talentami.

 

 

Co proponujemy dzieciom i rodzicom:

 

–  zapraszamy do współpracy inspirujących dorosłych, którzy mają w życiu pasję i pragną się nią dzielić

 

– Planujemy włączanie się w projekty społeczne, organizację wspólnych przedsięwzięć, lokalne inicjatywy (aby rozwijać w dzieciach  poczucie sprawczości, kształcić świadomych obywateli).

 

– Jako Niepubliczna Szkoła Podstawowa realizujemy podstawę programową wg MEN, korzystamy z podręczników, jednak nie jest to jedyną i podstawową formą nauki. Szukamy nowych rozwiązań, przyglądamy się potrzebom dzieci, czerpiemy z neurodydaktyki, inspirujemy się innowacyjnymi szkołami z całej Polski i zagranicy, by jak najlepiej wspierać dzieci na drodze rozwoju i sprzyjać naturalnej potrzebie nauki, zdobywania nowej wiedzy i umiejętności. Bliska nam jest koncepcja pracy projektowej.

 

– Odchodzimy od tradycyjnego oceniania na rzecz oceniania kształtującego, będącego rzetelną informacją dla samego ucznia i rodziców o tym, co dziecko ciekawi, z czym ma trudność, co mu służy, jak lubi się uczyć, czego potrzebuje. Wspólnie pragniemy wypracować model udzielania informacji zwrotnej o postępach i trudnościach dziecka, skupiając się na indywidualnym potencjale jednostki, bez porównywania do średniej klasy.

 

– Organizujemy spotkania integracyjne dla całych rodzin, aby szkoła była miejscem tętniącym życiem i aktywizującym wszystkich członków rodziny, by była miejscem radosnej twórczości, bezpieczną bazą.  Wierzymy, że kluczową kwestią są głębokie relacje.

 

– Stawiamy na współpracę z rodzicami i tworzenie społeczności szkoły wraz z dziećmi, nauczycielami i rodzicami.