MOZAIKA | JAK PRACUJEMY
240
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-240,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode_popup_menu_push_text_top,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

JAK PRACUJEMY

023_MG_0779

Mozaika czynna jest w godz. 7:30 – 17:00.

 

W naszej szkole nie mamy dzwonków.

 

 

Każdy poranek rozpoczynamy wspólnym kręgiem, który jest okazją do wymiany myśli, spostrzeżeń, podzielenia się tym, co w nas aktualnie żywe, przedyskutowania planu nadchodzącego dnia lub powrotu do dnia poprzedniego. To nasz wspólny czas na pobycie razem, poznanie się, zbudowanie przyjaznej i pełnej zaufania atmosfery.

W roku szkolnym 2018/2019 klasy 1-3 mają wspólny krąg o godz. 8:45.

Klasa 4-5 rozpoczyna dzień kręgiem wewnątrz swojej grupy.

 

 

Zajęcia w klasach 1-3 trwają w godz 9:00 – 12:30, z przerwami wg potrzeb dzieci i nauczycieli i wspólną przerwą na drugie śniadanie. Jest to czas realizacji podstawy programowej wg MEN. O 12:30 mamy przerwę obiadową , a od 13:00-17:00 czas świetlicowy, w czasie którego jest czas na swobodne zabawy, wyjście na podwórko a także dodatkowe zajęcia zorganizowane (język hiszpański, zajęcia plastyczne, zajęcia organizowane przez opiekunów świetlicy).

 

 

 

Klasa 4-5 rozpoczyna zajęcia o godz. 8:00 i kończy ok 15:00.  W bieżącym roku szkolnym jest to najstarsza klasa w Mozaice, która ma swój odrębny plan zajęć z podziałem na przedmioty.

 

 

Co proponujemy dzieciom i rodzicom:

 

–  zapraszamy do współpracy inspirujących dorosłych, którzy mają w życiu pasję i pragną się nią dzielić

 

– Planujemy włączanie się w projekty społeczne, organizację wspólnych przedsięwzięć, lokalne inicjatywy (aby rozwijać w dzieciach  poczucie sprawczości, kształcić świadomych obywateli).

 

– Jako Niepubliczna Szkoła Podstawowa realizujemy podstawę programową wg MEN, korzystamy z podręczników, jednak nie jest to jedyną i podstawową formą nauki. Szukamy nowych rozwiązań, przyglądamy się potrzebom dzieci, czerpiemy z neurodydaktyki, inspirujemy się innowacyjnymi szkołami z całej Polski i zagranicy, by jak najlepiej wspierać dzieci na drodze rozwoju i sprzyjać naturalnej potrzebie nauki, zdobywania nowej wiedzy i umiejętności. Bliska nam jest koncepcja pracy projektowej.

 

– Odchodzimy od tradycyjnego oceniania na rzecz oceniania kształtującego, będącego rzetelną informacją dla samego ucznia i rodziców o tym, co dziecko ciekawi, z czym ma trudność, co mu służy, jak lubi się uczyć, czego potrzebuje. Wspólnie pragniemy wypracować model udzielania informacji zwrotnej o postępach i trudnościach dziecka, skupiając się na indywidualnym potencjale jednostki, bez porównywania do średniej klasy.

 

– Organizujemy spotkania integracyjne dla całych rodzin, aby szkoła była miejscem tętniącym życiem i aktywizującym wszystkich członków rodziny, by była miejscem radosnej twórczości, bezpieczną bazą.  Wierzymy, że kluczową kwestią są głębokie relacje.

 

– Stawiamy na współpracę z rodzicami i tworzenie społeczności szkoły wraz z dziećmi, nauczycielami i rodzicami.